Nastavni moduli
Edukacija o ljudskim vrijednostima
1. Učitelj u edukaciji o ljudskim vrijednostima
Ishod učenja
- Definirati edukaciju o ljudskim vrijednostima za djecu, nužnost i idealne rezultate
- Istražiti ulogu nastavnika u edukaciji o ljudskim vrijednostima
- Razumjeti potrebu za transformacijom nastavnika u edukaciji o ljudskim vrijednostima
- Razumjeti važnost nastavnika kao primjera pet ljudskih vrijednosti
- Razumjeti kako nastavnikova svijest o jedinstvu čovječanstva poboljšava edukaciju o ljudskim vrijednostima
- Razumjeti kako usredotočenost na kulturu poboljšava edukaciju o ljudskim vrijednostima
- Razumjeti važnost sklada glave, srca i ruku pri poučavanju ljudskih vrijednosti
- Razumjeti ulogu okoliša u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Razumjeti temeljno jedinstvo svih religija za edukaciju o ljudskim vrijednostima
2. Načela edukacije o ljudskim vrijednostima
Ishod učenja
- Opisati povijest i filozofiju vrijednosti i karakter edukacije diljem svijeta
- Ispitati doprinos filozofije Johna Deweya i Jurgena Habermasa današnjem poučavanju vrijednosti
- Definirati temeljna načela edukacije o ljudskim vrijednostima i njihovu važnost za današnje obrazovanje
- Razumjeti ljudske vrijednosti Ljubavi i njihovu primjenu u svakodnevnom životu
- Razumjeti ljudske vrijednosti Istine i njihovu primjenu u svakodnevnom životu
- Razumjeti ljudske vrijednosti Mira i njihovu primjenu u svakodnevnom životu
- Razumjeti ljudske vrijednosti Ispravnog djelovanja i njihovu primjenu u svakodnevnom životu
- Razumjeti ljudske vrijednosti Nenasilja i njihovu primjenu u svakodnevnom životu
- Ispitati i primijeniti Kodeks ponašanja nastavnika u obrazovanju o ljudskim vrijednostima
3. Strategije provedbe u edukaciji o ljudskim vrijednostima
Ishod učenja
- Opisati različite pristupe koji se koriste u edukaciji o vrijednostima diljem svijeta i kako njihova načela utječu na edukaciju o ljudskim vrijednostima
- Definirati bitne komponente za učinkovito obrazovanje o ljudskim vrijednostima i njihovu primjenu
- Opisati sedam strategija poučavanja u edukaciji o ljudskim vrijednostima i njihovu primjenu
- Razumjeti strategiju poučavanja Vremena provedenog u tišini i njezinu primjenu
- Razumjeti strategiju poučavanja Svjesnosti (Mindfulness) i njezinu primjenu
- Razumjeti strategiju poučavanja Mudrih izreka i pripovijedanja te njezinu primjenu
- Razumjeti strategiju poučavanja Mirnog uma i otvorenog srca te njezinu primjenu
- Razumjeti strategiju poučavanja Učenja služenja i njezinu primjenu
- Razumjeti strategiju poučavanja Jedinstva vjere i njezinu primjenu
4. Uloga neuroznanosti u odgoju i edukaciji o ljudskim vrijednostima
Ishod učenja
- Definirati ulogu uma u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Definirati ulogu mozga u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Definirati ulogu odnosa u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Definirati ulogu emocija i učenja u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Razviti razumijevanje uloge srca u ljudskom tijelu
- Razumjeti povezanost srca i mozga u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Razviti razumijevanje samosvijesti u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Razviti razumijevanje samoregulacije u poučavanju ljudskih vrijednosti
- Razumjeti i primijeniti načelo “mentalno cjelovito razvijenog djeteta” u poučavanju ljudskih vrijednosti
5. Ljudske vrijednosti i nastavni plan i program
Ishod učenja
- Razviti razumijevanje kurikuluma i pedagogije edukacije o ljudskim vrijednostima
- Definirati zahtjeve za kvalitetnim nastavnim planom i programom koji ima kao temelj ljudske vrijednosti
- Istražiti kako implementirati ove zahtjeve pri planiranju lekcija bogatih ljudskim vrijednostima
- Istražiti kako implementirati model “Učitelj kao uzor” u kurikulum temeljen na pet ljudskih vrijednosti
- Istražiti kako provesti „eksplicitno podučavanje vrijednosti“ u nastavnom planu i programu temeljenom na pet ljudskih vrijednosti
- Istražiti kako provesti “Nastavne strategije za edukaciju o ljudskim vrijednostima” u nastavnom planu i programu temeljenom na pet ljudskih vrijednosti
- Istražiti kako implementirati “učenje služenja” u nastavni plan i program temeljen na ljudskim vrijednostima
- Istražiti kako implementirati „dijeljenje kurikuluma“ u nastavni plan i program temeljen na ljudskim vrijednostima
- Istražiti kako primijeniti načelo “Usmjerenost na izvrsnost” u nastavni plan i program temeljen na ljudskim vrijednostima
6. Svjesnost u podučavanju ljudskih vrijednosti
Ishod učenja
- Razviti razumijevanje svjesnosti (mindfulness) i njezinih dobrobiti u edukaciji o ljudskim vrijednostima
- Razumjeti načelo neprosuđivanja u svjesnom življenju i njegova primjena
- Razumjeti načelo strpljenja u svjesnom življenju i njegova primjena
- Razumjeti načelo početničkog uma u svjesnom življenju i njegova primjena
- Razumjeti načelo povjerenja u svjesnom življenju i njegova primjena
- Razumjeti načelo neteženja u svjesnom življenju i njegova primjena
- Razumjeti načelo prihvaćanja u svjesnom življenju i njegova primjena
- Razumjeti načelo puštanja u svjesnom življenju i njegova primjena
- Istražiti kako razvijati svjesnost u školskom okružju i izvan njega
7. Dobrobit učitelja i učenika od ljudskih vrijednosti
Ishod učenja
- Definirati bitne komponente dobrobiti učitelja i učenika
- Razumjeti kritične čimbenike koji utječu na dobrobit nastavnika
- Istražiti strategije za razvoj samosvijesti i njihovu važnost za dobrobit učitelja i učenika
- Razumjeti nužnost samoregulacije za miran um i otvoreno srce
- Razumjeti svjesni proces refleksije i njegovu primjenu za miran um i otvoreno srce
- Razumjeti svjesni proces prilagodljivosti i njegovu primjenu za miran um i otvoreno srce
- Razumjeti svjesni proces odnosa i njegovu primjenu za miran um i otvoreno srce
- Istražiti šest komponenti procvata ljudske izvrsnosti i njihove primjene
- Razviti strategije za njegovanje dobrobiti nastavnika i studenata
8. Evaluacija u edukaciji o ljudskim vrijednostima
Ishod učenja
- Definirati načelo ocjenjivanja u edukaciji o ljudskim vrijednostima
- Razumjeti načela na kojima se temelji učinkovita praksa ocjenjivanja
- Istražiti najbolje prakse ocjenjivanja
- Istražiti metode za vrednovanje učinkovitosti nastave u različitim aktivnostima edukacije o ljudskim vrijednostima
- Istražiti kako procijeniti razinu kvalitete nastave u edukaciji o ljudskim vrijednostima
- Istražiti kako procijeniti razinu samotransformacije nastavnika u edukaciji o ljudskim vrijednostima
- Istražiti kako procijeniti dobrobit nastavnika
- Istražiti kako procijeniti u kojoj mjeri učenici žive ljudske vrijednosti
- Istražiti kako procijeniti dobrobit učenika
9. Razvoj nastavnih materijala za edukaciju o ljudskim vrijednostima
Ishod učenja
- Istražiti materijale i smjernice za njihovo korištenje u pružanju edukacije o ljudskim vrijednostima
- Odabrati i izraditi materijale prikladne za dobru praksu u edukaciji o ljudskim vrijednostima
- Osmisliti i ocijeniti materijale prikladne za strategiju poučavanja: Vrijeme provedeno u tišini
- Osmisliti i ocijeniti materijale prikladne za strategiju poučavanja: Svjesnost
- Osmisliti i vrednovati materijale prikladne za strategiju poučavanja: Mudre izreke
- Osmisliti i vrednovati materijale prikladne za strategiju poučavanja: Pripovijedanje priča
- Osmisliti i vrednovati materijale prikladne za strategiju poučavanja: Miran um i otvoreno srce
- Osmisliti i ocijeniti materijale prikladne za strategiju poučavanja: Učenje služenja (volontiranja)
- Osmisliti i vrednovati materijale prikladne za strategiju poučavanja: Jedinstvo vjere